Logo
  • gemiddelde temperatuur 21-30 gemiddelde temperatuur
  • adviesperiode MEI-OKT adviesperiode
  • foto's 15 foto's

Aaaah lekker man! Mijn vriendin Elske en ik gaan er even tussenuit. Heerlijk 5 dagen naar Mallorca. Namens Neckermann Reizen mogen we ontdekken wat we van hun nieuwe stylish concept vinden: Cook’s Club.

Trendy, goed eten met pure ingrediënten, smakelijke cocktails en een DJ die lekkere plaatjes draait aan het zwembad. Hotels voor een nieuwe generatie reizigers. Dat is wat Neckermann Reizen me vertelde over Cook’s Club. Het klonk meteen goed. En toen moesten de foto’s nog komen… En yes, dat zag er ook helemaal te gek uit. Niet alledaags maar juist helemaal van deze tijd. Ik had zo de slaapkamer wel willen kopiëren naar de mijne, zo cool vond ik het design meteen al.

De verschillende Cook’s Club hotels liggen op diverse populaire vakantiebestemmingen waaronder Mallorca, waar wij naartoe gaan. Uiteraard vooraf de exacte locatie even gespot, want zelf hoef ik niet meer middenin het feest gedruis te zitten. En ja, ik houd echt wel van een drankje hoor, maar 24/7, nope... Cook’s Club Palma Beach bleek op de grens van Playa de Palma en El Arenal te liggen en net op het randje van een uitgaansgebied. Bovendien had ik al gehoord dat Mallorca veel meer te bieden heeft dan alleen stappen. Ik was erg benieuwd.

Na een lekkere vlotte vlucht pakten we onze huurauto en reden we binnen 10 minuten van het vliegveld naar het hotel Cook’s Club Palma Beach. De ingang is meteen al hip en trendy. Eigentijds en van nu. We hadden een vroege vlucht dus konden nog snel het ontbijt meepikken vertelde onze gezellige receptioniste.

Mijn vriendin Elske is zwanger en wil gezond eten, sowieso houden we daar heel erg van, en eten we beiden relatief geen of weinig vlees. Benieuwd hoe Cook’s Club daar mee om gaat, dacht ik. Maar dit kwam goed, Elske begon meteen al te juichen toen we de ontbijtzaal binnen liepen. Vegan! Riep ze. En meteen bestelden we onze wake up bowl van yoghurt, smakelijk fruit en havermout.

We liepen naar buiten en genoten van de eerste zonnestralen, heerlijk, bliezen we uit... en we bestelden een (echt waar) uitmuntende koffie. Na het ontbijt ben ik even gaan rondneuzen. De bar checken en even kijken hoe het zit met de handdoekenservice. Nou die konden we zo ophalen bij de receptie. Eerste impressie… Top!

Kleine verkenning Playa de Palma en El Arenal en lekker pitten maar

Daarna de cabrio gepakt en de boel wat verkend. Fijn groot strand op 500 meter en inderdaad vlakbij een stapgebied. Eenmaal terug was onze kamer gereed en konden we onze intrek nemen. Fijn want daar waren we wel even aan toe.

Mijn grote favoriet is de houten schuifdeur

Ik had de nacht ervoor nog gewerkt en onze vlucht ging om 6.45 uur dus ik had geen oog dicht gedaan. Eenmaal binnen in de kamer was ik helemaal gesloopt en ging meteen gestrekt op bed. De kamer is fijn. Geen luxe, maar wel prettig en hip ingericht. Mijn grote favoriet is de houten schuifdeur richting de douche. Heel vaak gezegd dat ik die thuis ook wil, haha. En de douche is gewoon heel chill.

We vielen als een blok in slaap, maar om 5.00 uur werd ik toch wakker door wat dronken lui die thuiskwamen van hun stapavond.. Aah nu begreep ik waarom de earplugs op het bureau lagen. Hele goeie trouwens. Je zit hier wel echt op de grens van het feestgebied... Als je naar Mallorca gaat om te partyen, maar toch net die extra beleving en luxe van je hotel wilt, dan is deze Cooks Club echt wat voor jou. Beetje afhankelijk natuurlijk van wanneer je gaat, in het laagseizoen zal het anders zijn dan in het hoogseizoen. Afijn, ik heb prima doorgeslapen en kon niet wachten op het ontbijt. Het hotel is gewoon fancy.

Gezonde start van de dag en op pad met de cabrio

Na het ontbijt ben ik de gym ingedoken. Die had ik helemaal voor me alleen. De toestellen waren super nieuw en er stond alles dat ik nodig had voor een goede workout. Fijn!

Even douchen, haartjes goed en op pad met onze cabrio, zo chill op dit fraaie eiland. Opzoek naar afgelegen strandjes. Alleen even vergeten dat het een lokale feestdag was. Dus dat alle locals ook zin hadden om op die mooie strandjes te liggen... Beetje druk dus… Het is niet anders, morgen weer een kans. Daarom doorgereden naar Cala d’Or. Leuk badplaatsje om te verkennen, wat te shoppen en een hapje te eten. De Yachtclub moet te gek zijn om te eten, wie weet een andere keer.

Daarna terug naar het hotel voor het diner, chillen op de Vapiano manier. Met een Corona en een non-alcohol cocktail in de hand genoten we van de laatste zonnestralen. Toen de buzzer ging kwam onze pasta en salade. Nice.

Cas Patro March: verse vis met een fraai uitzicht

Ik zag op internet dat Cas Patro March in Deia een heel leuk lunchtentje moest zijn. Het toffe aan internet is dat je alle tips kunt vinden, het nadeel: iedereen doet het. Wij dus dinsdag die kant op, naar het westen van Mallorca. Wow! Prachtig door de bergen. Onderweg zagen we een plaatsje dat ons meteen aansprak, Valldemossa.

Een hels karwei, maar gelukkig bleef de auto onbeschadigd

Maar eerst door naar Cas Patro March, langs smalle wegen door de bergen, ik moest dus wel even scherp blijven. Op een gegeven moment naar beneden, over een wel heel smalle weg en heel veel auto’s die de andere kant op gingen. Het was een hels karwei, maar gelukkig bleef de auto onbeschadigd. Tip van mij: zet je auto boven op de parkeerplaats en neem een taxi naar beneden.

Eenmaal aangekomen zagen we al snel dat we niet de enigen waren. Het was er prachtig. Allemaal vissersbootjes op de kant en natuurlijk dat lunchtentje met verse vis. Nog een gratis tip: reserveer een tafeltje. Het was er nu al heeeel druk laat staan in de maanden juli en augustus. Toch vol goede moed naar binnen. Wachttijd 20 minuten werd een uur. Afijn, eenmaal aan tafel hebben we genoten van een smaakvol vers visje en een fraai uitzicht.

Een beetje alsof je op de filmset van Game of Thrones bent

Shoppen en diner in het werkelijk prachtige Valldemossa

Na een frisse duik zijn we teruggelopen naar de auto en op weg gegaan naar het plaatsje Valldemossa, wat we onderweg al hadden zien liggen. Wij vonden het heel mooi, het lijkt een beetje alsof je op de filmset van Game of Thrones bent. Het bleek ook op de Unesco lijst te staan. Met een ijsje in de hand struinden we langs leuke winkeltjes, waar we beiden zijn geslaagd.

We zagen een poster van een restaurant met een prachtig uitzicht: Hotel Valldemossa. Maar eens een kijkje nemen. Het bleek een oud klooster te zijn met een rijke historie en het was net een sprookje. Overal olijfbomen en fantastisch romantisch. Maar het was er zo rustig, klopt dit wel? Zeker na onze drukke ervaring in het restaurant voor de lunch voelde dit wat vreemd aan. We konden zo naar boven lopen en zagen echt niemand. Het beek dat we de eersten waren. We weten dat Nederlanders altijd vroeg zijn met eten ter vergelijking met Spanjaarden maar het was toch al 20.15, haha. Een aardige meneer bracht ons naar een prachtige tafel met een fantastisch uitzicht. De kaart is wel duurder dan een gemiddeld restaurant maar het uitzicht was het meer dan waard. Het restaurant liep langzaam vol en we hebben een mooie avond gehad.

Aan het einde van de avond reden we door de bergen terug naar ons hotel, waar we nog een heerlijke cocktail hebben genomen. Want die hebben ze daar bij Cook’s Club. Daarna zijn we fijn in slaap gevallen.

Een dag chillen in ons Cook’s Club hotel en daarna flaneren op de boulevard

Woensdag was een dag van chillen. We hadden al best wat kilometers gemaakt, dus besloten om bij het hotel te blijven. En dat was heeeel fijn. Lekker ontbijt genomen en daarna heerlijk aan de rand van het zwembad gelegen. Af en toe een drankje en smakelijk geluncht en gedineerd. De klanken van de DJ op de achtergrond zorgden voor de perfecte sfeer.

In de avond zijn we de boulevard opgegaan voor een wandeling. Veel mensen die al gefeest hadden of nog gingen. Leuk om te zien. Als je zin hebt in feestjes ben je hier aan het goede adres. De Duitse feestbarretjes zitten in ieder geval om de hoek. Elske en ik hebben een iets rustiger barretje opgezocht en zijn na een drankje weer naar huis gelopen.

Een fijn dagje strand bij Cala Llombards

En toen was het donderdag. Alweer onze laatste dag. Helaas, te weinig tijd om alle mooie plekjes te ontdekken. We komen nog wel een keer terug...

We kregen een tip van een vriendin, Cala Llombards, en dat bleek een fijne tip te zijn. Sowieso zit je in dit gebied goed voor strandjes maar hier konden we dicht tegen het strand parkeren. Met wat mazzel weliswaar. En wat fijn is, een tentje op het strand voor de nodige versnaperingen. Een heerlijke laatste dag in een prachtig mooie baai. En zeer geschikt voor kleine kinderen volgens mij, want vrij ondiep water. Ja daar ga je als toekomstig papa toch naar kijken ;)

En toen moesten we helaas onze koffers alweer pakken. Genoten hebben we zeker! Cook's Club Palma Beach heeft echt dat beetje extra. Zeker in dit gebied. Verwacht in met name het hoogseizoen wel vakantiegangers die komen om te feesten. Het eten en de sfeer zijn echt top!

Ontmoet de blogger

Tim

Tim Douwsma (31) presenteert, acteert en zingt. En sinds 2014 staat de veelzijdige Fries ook nog eens bekend als The Dutch Hot Guy van het Songfestival!

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en volg ons op social media.